reklama

Jazyky a aplikácie? 5 dôvodov, prečo skúsiť Duolingo!

Mobilmi dnes riadime svoje bankové účty, komunikujeme, nakupujeme. Tak prečo neskúsiť učiť sa s nimi jazyky? Tu je 5 dôvodov, prečo Vás Duolingo bude určite baviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

1. Príjemný a oku lahodiaci dizajn

Ak ste vizuálny typ, určite je pre Vás dôležité to, ako učebnica či appka vyzerá. U mňa je to jeden z rozhodujúcich faktorov, ktorý rozhodne, či si aplikáciu nechám zaberať mi pamäť v mobile, alebo či ju bez milosti odinštalujem. Duolingo má príjemný dizajn, kde vystupuje zelený papagáj ako „hlavný hrdina“. Každá sekcia je farebná a plná nielen kreslených obrázkov, ale aj fotografií. Jednoducho niečo, na čo Vás baví sa dívať!

Dizajn
Dizajn (zdroj: duolingo)

2. Humor

Duolingáči sa s obsahom naozaj vyhrali, čo je vidieť na vetách, ktoré postvárali. Občas mám pocit, že obsah snáď vymýšľali nad pohárom (alebo skôr fľašou) vína. Napríklad veta: „Si v tom dobrý“, na ktorú som natrafila pri pokusoch s portugalčinou. Alebo „mravec je čokoládu“. A i TO je kľúčom k tomu, že si nezmyselnú vetu zapamätáte, a s ňou tiež štruktúru vety a kľúčové slová. Vďaka tejto vete určite nezabudnem, ako sa povie mravec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Neustála motivácia

Pri mojom testovaní Duolinga s úplne novým jazykom (švédčina) som si všimla, že ak som napríklad päťkrát za sebou odpovedala správne, papagáj ma pochválil slovami „Tvoja ťažká práca stojí za to“, alebo „Skvelá práca, päť správnych odpovedí za sebou“. Keď som mala chuť appku zavrieť, tieto pochvaly ma motivovali, aby som tak ešte neurobila, a aby som získala pár dobrých bodíkov. Motivácia je predsa ďalším dôležitým faktorom, keď sa učíte cudzí jazyk.

Dobré body, ktoré v hre zbierate, sú tzv. Lingots. Keď nadobudnete požadované množstvo, môžete odblokovať novú funkciu či bonusovú lekciu! Napríklad, v portugalčine som sa úspešne dopracovala k frázam na flirtovanie s neodolateľnými Brazílčanmi. Alebo som získala lekciu s portugalskými idiómami. A tá záhada, aký by mohol byť ďalší bonus, Vás ženie vpred. Pristihnete sa, ako sa odhodlane preklikávate z jednej úrovne na ďalšiu a slovíčka nasávate jedna radosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Duolingo)

4. Opakovanie

V Duolingu prejdete určitú sekciu, a vidíte na nej plné skóre. Po krátkej dobe z tohto skóre ubudne, a tým Vás Duolingo nabáda k tomu, aby ste si tieto dávnejšie naučené výrazy zopakovali, a vycibrili tak svoj jazyk. Toto opakovanie zaberie pár minút, a Vás naplní pocit nesmiernej spokojnosti a zadosťučinenia pri pohľade na opäť plné skóre!

Obrázok blogu
(zdroj: duolingo)

Navyše, ak urobíte chybu, ukáže sa Vám hneď v ďalšej otázke, a nedá Vám pokoja, kým tú potvoru nedáte na 100%. Ak pätnásť krát za sebou napíšete a vypočujete si „Mannen älskar kvinnan“ (švédske „Muž miluje ženu“), budete si túto vetu pamätať veľmi, veľmi dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Kontakt s učiteľom a ďalšími nadšencami

Ak sa učíte aj so súkromným lektorom alebo na skupinovom kurze, máte možnosť nastaviť si, že všetky Vaše pokroky budú zdieľané s ním/ňou. Takto si možno vyslúžite milú pochvalu, a tiež aj nálepku či včeličku vo Vašom zošite za úsilie navyše. No uznajte, nestojí to za pokus?

Všimla som si tiež, že v rámci aplikácie sa dá stať členom jednej zo skupín nadšencov istého jazyka. Môžete nájsť napríklad skupinu anglicky hovoriacich ľudí, ktorí sa učia Švédčinu, a s ktorými prediskutujete všetky otázky.

Samozrejme, aplikácia má aj svoje nevýhody. Napríklad, na učenie sa jazykov musíte vedieť aj trochu po anglicky, inak sa nevysomárite. Tiež musíte byť pripojení na internet, čo je však asi pochopiteľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Namiesto Clash Royale sa oplatí využiť cestu autobusom aj na takúto činnosť. Duolingo sa Vám bez váhania pripomenie aj mailom, aby Vás naviedlo opäť na správnu cestu. Nechajte sa viesť, a odblokujte svoju jazykovú čakru, a naučte sa cudzí jazyk :). 

PS: Nie, nie som platená Duolingom za reklamu :).

Martina Machová

Martina Machová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už od detstva ma lákala Ázia, čo ma doviedlo k štúdiu čínskeho jazyka. Dnes sa venujem výučbe jazykov, a rada zdieľam svoje zážitky zo štúdia v Číne.www.lektorkacinstiny.sk Zoznam autorových rubrík:  Rymovacky NerymovackyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu