reklama

Dievča s botoxovou ihlou

Raz za čas príde v našom živote falošný pocit osvietenia, keď si myslíme, že už je nám všetko jasné a nič nás v živote neprekvapí. Sme múdri asi ako tri dni starý pes. Často práve v tomto období pripláva niečo, z čoho sa skoro poserieme. V mojom prípade to bol zaujímavý príbeh dievčaťa menom Yang Han.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

„Obláčik“, oslovila ma YangHan mojím čínskym menom. „Vieš, chcem ti pomôcť“, blikali mi znaky na obrazovke a bolo ich čoraz viac. Yang Han mala pre mňa výhodnú ponuku. Dalo by sa povedať, že priam životnú šancu. Šancu mať všetko, čo si zaželám, byť krajšia a trendovejšia, pohybovať sa v lepšej spoločnosti. „A Obláčik, si dobrá v posteli?“, náhle zmenila tému z omáčok o materiálnom šťastí a vrátila ma do reality, kde ani táto príležitosť nie je celkom zadarmo. Zaskočená jej priamočiarosťou som sa vyhla odpovedi, ale nabádala som ju, aby mi o tejto životnej šanci povedala viac. Yanghan, asi dvadsaťjedenročná číňanka mala štíhlu a vysokú postavu, kratšie vlasy a netypicky krivý nos. Oči mala vždy obtiahnuté hrubou čiernou linkou a nosila čierne šošovky, takže človek ani nevedel, ako by vyzerala bez všetkých pomôcok. Do Pekingu prišla sama hľadať šťastie a úspech. Chodila na kurz pichania botoxu, čo jej mohlo vyniesť dosť peňazí, ak by si našla verné zazobané paničky zákazníčky, ktoré si do brady, nosa, či okolia očí nechajú pchať ihly, aby si mohli tvár doslova vymodelovať. Yang Han bola veľmi priateľská a ochotná pomôcť, takmer ma tiež začala učiť svojmu remeslu. Počas diskusie ma zaujalo, ako Yang Han odhodlane ide za tým, po čom túži. Mala nového priateľa, manažéra v istej firme. A to bola v Pekingu len krátko! Potešená touto novinkou som jej zablahoželala. „A je pekný?“, spýtala som sa zvedavo. No jej odpoveď ma opäť prinútila prebudiť sa a nesnívať. „Pekný? A na čo? S pekným sa nedá nič robiť, ak nemá peniaze“, stručne zotrela moju prihlúplu otázku. Povedala som si, veď má pravdu, pekný byť nemusí, a nezaškodí ani, keby nejakú tú korunku vo vrecku mal. Yang Han mi vysvetlila, že keď ona už priateľa má, tohto nového muža by chcela dohodiť mne. Ale ja som sa smutne priznala, že občas ešte myslím na bývalého, ktorý je teraz ďaleko v Európe. Podľa nej to je jednoduché, na bastarda nemám vôbec myslieť, nemá to význam, ak mu na mne nezáleží. Opäť sa trafila, jej odpoveď bola príkladom skúsenej ženy. „Obláčik, tento muž je veľmi bohatý. Ak budeš jeho priateľkou, kúpi ti čokoľvek! Takto sa staneš krajšou a modernejšou“. Chce mi tým povedať, že som škaredá suchárka? „A potom, keď ťa tvoj bývalý uvidí takú nádhernú, bude veľmi ľutovať, to mi ver, Oblak!“ Musím sa priznať, že vtedy sa môjmu egu celkom páčila predstava jeho ľútosti, ale nie do takej miery, aby som do toho šla. „To znie fajn, Yang Han, ale čo ak si s ním neporozumiem?“ , ťahala som z nej odpovede,aby som sa priblížila k jej mysleniu. Podľa Yang Han to vôbec neprekážalo, veď sa s ním stačí stretnúť raz, dva razy za mesiac! A vtedy prišla tá otázka o posteli. „Yang Han, ale rozumieš, ja neviem, zdá sa mi to nejaké...“„Ja viem, Oblak, aj ja som to tak cítila, ale spýtala som sa, či chcem tie peniaze, alebo nie. No ja ich chcem a tak som to musela urobiť. Vieš, musíš to urobiť tak, aby sa do teba zamiloval a už ťa nechcel opustiť.“ „Ešte popremýšľam, ale momentálne mám celkom dobrú prácu, takže sa o seba viem postarať aj sama, no ďakujem za tvoju pomoc“, uzavrela som debatu. Yang Han mi prezradila, že veľa chudobných dievčat by veľmi chcelo uniknúť z takého života, no nevidia inú cestu. Asi preto si niektoré chcú naraziť úlisného postaršieho businessmana, ktorý ich bude brať ako hračku, tamagoči, ktorému občas treba nasypať granule, prípadne diamanty. Veď pre nich to veľký rozdiel nie je, keď pracujú napríklad v ropnej spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Yang Han je však jedna z vyše miliardy. Je to dievča z chudoby, ktoré sa nechalo zmiasť vidinou bohatstva. Žije v malej izbe v paneláku, kde má posteľ, skriňu, a možno viac sa tam, za tých 80euro mesačne ani nezmestí. V tej izbe sníva o spokojnom živote, kde nebude musieť naháňať sa cez celý Peking za nadutými ženskými. Yang Han, dávaj si v tom svete pozor.

Martina Machová

Martina Machová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už od detstva ma lákala Ázia, čo ma doviedlo k štúdiu čínskeho jazyka. Dnes sa venujem výučbe jazykov, a rada zdieľam svoje zážitky zo štúdia v Číne.www.lektorkacinstiny.sk Zoznam autorových rubrík:  Rymovacky NerymovackyNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu